Rekreativni športniki nekoč niso veliko pozornosti namenjali športni prehrani, saj večinoma niso bili informirani o tem, kako pomembna je ob športu tudi pravilna prehrana. Danes pa vsi vemo, da mišice za dobro delovanje oziroma svoje obnavljanje po telesni aktivnosti potrebujejo obilo beljakovin, zato se vse pogosteje posega po proteinih. Ti so lahko “klasični” torej iz sirotke, vse bolj priljubljeni pa so veganski proteini, ki veljajo za precej bolj kakovostne.

Zakaj so veganski proteini boljši?

Če so vaša prva izbira veganski proteini, še ni nujno, da ste vegan. Naklonjenost hrani rastlinskega izvira je namreč vse pogostejša zaradi zavedanja, da človeško telo takšno hrano veliko bolje prebavlja in hitreje ter lažje izkoristi. Saj veste: meso in mlečni izdelki so živila, ki pogosto vodijo v slabo počutje. Hitro se pojavita napihnjenost in vetrovi, ki jih opazimo “na zunaj”, s stališča “notranjosti” pa z beljakovinami živalskega izvora našemu telesu naložimo precej več dela kot z beljakovinami rastlinskega izbora. Veganski proteini se namreč precej bolj enostavno prebavijo.

Kakšni veganski proteini so na voljo?
Beljakovine vsebuje veliko rastlin, veganski proteini pa nudijo beljakovine, ki so pridobljene iz riža, graha, buč, konoplje … Pogosto so v prodajalnah na voljo tudi beljakovinski praški in napitki iz soje, vendar ti ne veljajo za najboljše in se jim zaradi GMO marsikdo izogiba.
Koliko stanejo veganski proteini?
Ker so bolj kakovostni, hkrati pa je njihova proizvodnja dražja kot proizvodnja beljakovinskih praškov iz sirotke, so seveda dražji. Vendar cena ne sme biti merilo! Tisto, kar resnično šteje, je kakovost – in prav zato so pristaši rastlinskih proteinov tudi vrhunski športniki.
Je nujno uživati proteine v prahu?
Če bi radi oskrbeli telo z rastlinskimi proteini, so vam ti na voljo tudi v proteinskih ploščicah, seveda pa jih lahko uživate tudi v obliki pristnih živil. Eno takšnih je kikirikijevo maslo (izberite organskega, brez dodanega olja in soli), sicer pa boste v trgovinah z zdravo prehrano našli tudi množico semen, oreščkov in jagodičevja, ki ravno tako prispevajo k vnosu zadostne količine beljakovin in so lahko del vsakdanje prehrane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *